הכנה ללידה

למה צריך להכין את עצמך ללידה? זה הרי תהליך טבעי, נועדנו ללדת…

העניין הוא שהקצב והדרך בה אנו חיות היום יצאו מהמסלול הטבעי:

פעם היינו הולכות לעבוד בשדה- כל הגוף היה עובד, השרירים היו ארוכים וחזקים, היינו מתמודדות עם קשיים פיזיים ומנטליים ברמה יומיומית ולכן הלידה לא היתה אירוע חריג.

כיום אנחנו בעיקר יושבות- באוטו בדרך לעבודה, בעבודה, בבית רואות טלויזיה. הולכות על נעלי עקב או כפכפים שמקצרים את השרירים ברגליים, הגוף שלנו לא מאוזן.

פעם נשים היו יולדות באזור בו הן גרו, ילדות היו רגילות לראות ולשמוע נשים יולדות ולכן זה לא הרגיש להן חריג או מפחיד כשהגיע תורן ללדת, הן ראו בזה דבר רגיל, כמו שלנו ברור שיום אחד נלך לצבא, לאוניברסיטה או לטיול הגדול…

פעם אישה היתה יולדת בסביבה המוכרת שלה, עם מיילדת שלרוב היא אישה מהקהילה, מישהי שהיא מכירה וסומכת עליה והיו נשים שעטפו אותה ותמכו בה במה שהיתה צריכה. אף אחד לא פקפק ביכולת שלה ללדת "טבעי" ולא פחדו כל כך שמשהו ישתבש.

היום רובנו יולדות בבתי יולדות, בסביבה זרה שגורמת לנו "לעמוד על המשמר" וללידה להתעכב. אנחנו פחות בטוחות בעצמנו ומקשיבות לרופאים שיגידו לנו איך ללדת במקום להקשיב לגוף.

בקורס ההכנה ללידה נבין איך הגוף מותאם להריון ולידה, נתרגל שיטות להקלה על תסמיני הריון ושיכוך כאבים בלידה, נתחבר לתינוק/ת, נכיר את שלבי הלידה והטיפול הראשוני בתינוק בבית היולדות, מהן זכויות היולדת והיילוד, נתייחס לחיים אחרי הלידה: הנקה, משכב לידה וזוגיות.

כשאתם מכינים את עצמכם ללידה חוסר הוודאות פוחת, המוח החושב יכול להרפות, מאפשר למוח הקדום להיכנס לפעולה והלידה יכולה להתקדם. הקורס חוייתי ומתאים לכולם, גם ליולדות שלא מעוניינות בלידה פעילה. החל משבוע 28.

אני מציעה 3 דרכים להכנה ללידה:

  • הכנה קבוצתית- עד 5 זוגות. 4 מפגשים בני 2.5 שעות.
  • הכנה פרטנית- רק אתם ואני (מתאים גם ללידה קיסרית).
  • ריענון לקראת לידה חוזרת- מפגש חד פעמי ממוקד ומותאם אישית! לזוגות שזו לא הלידה הראשונה שלהם ורוצים לדייק את עצמם ללידה הבאה.

יש החזרים מקופות החולים לזכאיות. 

שיעור יוגה חינם לנרשמות לקורס הכנה ללידה